Články & návody

Firmy pro Vás

Vyhlazení a výplně vrásek v Brně - plastický chirurg MUDr. Šárka Stiborová.

Zubní implantáty Brno - náhrada chybějících zubů bez nutnosti zásahu do zbylého chrupu.

Rekvalifikační kurzy Praha - DoKurzu.cz široká nabídka kurzů, školení a seminářů v Praze. Možnost přidání kurzu zdarma.

Senior Park Hrádek nad Nisou - alternativa pro domov pro seniory Liberec.

Bc. Richard Kunovský, EFA - investiční poradce Brno.

Smoothie aneb pitný režim a vitaminová bomba v jednom

Smoothie jako pitný režim a vitaminy

Smoothie je nejen plné vitaminů, ale funguje také jako ideální pitný režim. Ne vždy si vzpomene ihned se po ránu napít, mnoho lidí nesnese čistou vodu na prázdný žaludek nebo si uvaří čaj, který dlouho stydne. Smoothie je nejen dobré, ale ihned po ránu nám pomůže dostat do těla potřebné tekutiny. Připravit si ho můžete i během dne.

Navíc si vytvoříte ranní rituál, který vás naučí zpomalit, zaměřit se na sebe a věnovat pozornost svým vlastním potřebám. Je to chvilka vhodná pro meditaci, která je pouze vaše a pomůže vám připravit se na nadcházející den. Na chvíli zklidněte mysl, zaměřte se na vše, co by ve vás mohlo během dne vyvolat pocity stresu, a otevřete se pozitivnímu přístupu. Ve chvíli, kdy si připravujete smoothie nebo jinou snídani, zaměstnáte ruce a nevěnujete pozornost myšlenkám, mohou k vám přicházet řešení, která byste si jinak neuvědomili.

Do smoothie můžete navíc přidat vše, co aktuálně užíváte. Může to být lucuma nebo chia semínka.

Dostatečný přísun vitaminů může pomoci předejít tvorbě aftů.

Pro výrobu je ideální smoothovač, ale lze použít i klasický tyčový mixer.

Recepty na smoothie

Pokud trpíte konkrétními zdravotními problémy, doporučuji volit ovoce a další potraviny, které do smoothie přidáte, podle toho, co vašemu tělu aktuálně chybí. Můžou to být konkrétní vitaminy nebo třeba proteinový prášek, ke kterému se hodí jen některé druhy ovoce. Přidat můžete i doplňky stravy, které by vám sami o sobě nechutnaly, ale ovoce jejich chuť překryje.

Jogurt jako základ

Jako základ smoothie můžete použít například bílý jogurt. Výborný je ten farmářský, bio. Dále přidejte čerstvé mléko. K jogurtu se výborně hodí lesní ovoce, banány, jablka, mango a vlastně prakticky vše, co si dokážete představit v mléčné variantě nebo v běžném jogurtu.

Pomeranče a další citrusy

Samostatnou kategorií jsou citrusy. Kyselé pomeranče a citrony se většinou nesnesou s jogurty a mléčnými výrobky, ale sami o sobě jsou do smoothie výborné. Kombinovat je můžete s listy čerstvého špenátu, s banánem, s chia semínky a s dalším ovocem, jako je například mango.

Přidat můžete také ovesné vločky, které v smoothie rozmixujete a které přidají další živiny a vlákninu.

Řapíkatý celer

Řapíkatý celer je chuťově velice výrazný, takže se hodí do kombinace s dalším výrazným ovocem nebo zeleninou. Výborné jsou již zmíněné pomeranče. Oproti jiným plodům však chvíli trvá, než se úplně rozmixuje, takže to chce chvíli trpělivosti. Jeho slupka totiž obsahuje pevná vlákna, s kterými si mixer poradí až po chvíli.

Přidat můžete také mrkev, salátovou okurku, jablka, šťávu z citrusů a podobně. Pokud byste chtěli něco chuťově opravdu výrazného, rozmixujte do smoothie kousek čerstvého zázvoru. Je hodně prohřívací, takže se hodí především v zimních měsících.

Přidat můžete i čerstvou mátu.

Na závěr nezapomeňte smoothie ozdobit. Přelijte ho do speciální nádoby na smoothie nebo do obyčejné sklenice a její kraj ozdobte plátkem jablka nebo jiným ovocem. Husté smoothie můžete posypat lesním ovocem nebo macou, která mu dodá jedinečné aroma a zajímavou chuť.

S péčí o zdraví vám pomohou také čaje Oxalis.

Fotografie